czwartek, 21 czerwca 2018

JESTEM

***
Jestem.
Chociaż nie tu...
Chociaż nie w porę...
Chociaż nie akurat...
Chociaż nie tak...
Chociaż nie taka...
Jestem.
Dla Ciebie
i dla siebie
 i nie tylko...
Jestem.
W miłości
która nie potrzebuje pytać
a czasem
potrzebuje pytać aż nadto
z lęku
przed utraceniem choć kropli
przed nadmiarem
miłości...

***
Jestem piosenką
donośną i śmiałą.
Jestem ufnością,
co nie zna podstępu.
Jestem nastrojem
i myślą nietrwałą.
Jestem spokojem
skały z odmętu.
Nie muszę wyglądać
ponad powierzchnię,
żeby się prawdy o świecie uczyć.
Czuję, jak życie
pulsuje niespiesznie.
Przeczuwam prawdę
w otchłani wzruszeń.
Nie muszę szukać
głębiej i dalej
tego, co świat zwie
mądrością i szczęściem.
Nie muszę szukać
sensu i znaczeń.
Wszystko jest we mnie.
Tym wszystkim
- Jestem.

fot. Piotr Syposz

***
Jestem
na wyciągnięcie ręki.
Jeśli tylko zechcesz sięgnąć.
Jestem
w kreacji i pomiędzy.
W tym, na co sam sobie pozwalasz
i tam, gdzie nie chcesz patrzeć.
W Twojej decyzji o braku.
W Twojej decyzji
o słyszeniu tylko jednego dźwięku.
W Twoim wołaniu o pomoc.
Dzieję się pomimo.
Swoim życiem.
Jestem.
Obok.
Nawet, gdy Tobą.
Na wyciągnięcie ręki.
Twojej.
Jeśli żyć zechcesz.
Bo nie mogę żyć za Ciebie.


***
Jestem pustą skorupą,
która nawet nie brzęczy.
Nie ma nic w środku
ani na zewnątrz,
co mogłoby wywołać dźwięk.
Dźwięk może powstać tylko
w interakcji, tylko
w dotyku, tylko
w obecności wzajemnej,
Dziś jesteś
moją bezobecnością
w Tobie.